מה שער דולר רציף?

כאשר אתם רוצים לעשות עסקה של מט"ח, למשל לקנות או למכור דולרים, אתם צריכים לדעת מהם שערי המטבע, כך שתוכלו למכור במחיר הכי גבוה ולקנות המחיר הכי נמוך.  במאמר הזה אסביר לכם מהו שער דולר רציף,  איפה בודקים את השער הזה ואיך השער הזה משפיע על העסקאות שלכם.

על מנת להסביר מה שער דולר רציף, אליי להסביר מהו שער דולר יציב. שער הדולר היציב הוא שער שהדולר שנקבע ע"י בנק ישראל, ושער זה מושפע מתנודות השוק של מכירה וקנייה של דולרים, שמושפעת מדברים רבים כגון רמת הייצוא, יציבות השוק, דירוג אשראי ועוד.

שער הדולר היציב מפורסם בימיי שני עד חמישי בשעה שלוש ורבע, ובימיי שישי וחגים מהשעה שתיים עשרה ורבע  בצהריים עד השעה אחת בצהריים. הבעיה בשער זה הוא ששער זה לא מגיב לתנודות הרבות שיש בשוק במהלך היום, כאשר אירועים יכולים לשנות את שער הדולר באופן משמעותי אפילו תוך דקות, למשל כתוצאה של אירוע בטחוני, או הודעה על מכירה של חברה ישראלית לחברה אמריקאית.

בשביל שיהיה שער שמעודכן כל הזמן, ייצרו את השער הרציף. השער הרציף הוא שער שמעודכן כל יום, כל שעה וכל דקה. חשוב מאוד שתהיו מעודכנים בשער זה, כי לעתים דולר שרציתם למכור ב-3.6 ש"ח על פי השער היציב בשעה ארבע, יהיה שווה 3.62 ש"ח בשעה שש, כך שאתם תצאו ברווח גדול יותר  על מכירת הדולר.

איפה בודקים מהו השער הרציף?

ישנם שפע של אתרי אינטרנט שבהם תוכלו להישאר מעודכנים בכל רגע בשער הרציף. אחד האתרים שאפשר לציין הוא האתר של כלכליסט, האתר של The Marker ועוד.

יש לכם אפשרות כמובן לבדוק בבנקים, בין אם בבנק שלכם ובין אם בבנק אחר, למשל בנק הדואר. אפשר כמובן גם לבדוק את הדולר הרציף בעמדות הצ'ייניג' אבל לא בטוח שהמידע שלהם אמין. הכי טוב והכי פשוט שתסתכלו על האינטרנט לפני שאתם מבצעים עסקאות.

מה חשוב לוודא שאתם בודקים את הדולר?

חשוב לראות מהו הדולר הרציף באותה שנייה שעשיתם את העסקה. תבדקו טוב טוב כמה עמלות לוקחים על העסקה של קנייה או מכירה של דולר, הבנקים מאוד אוהבים לקחת עמלות על כל דבר.

תהיו קשובים לתנודות השוק, אם קרה אסון והשוק עדיין לא הגיב, כדאי לכם לחכות קצת זמן ולראות אם הוא מגיב.

כדאי לכם לבדוק מאיפה הכי משתלם לכם לקנות או למכור את הדולר שלכם. יש בנקים,  צ'יינג',  בנק הדואר. יש גם שערי חליפין שונים בבנק, בין למזומן ולהמחאות, את ההפרשים בשערים צריך לבדוק ולוודא שאתם לא מפסידים כסף.

עד כאן נתתי לכם ,"על קצה המזלג" את הדברים הבסיסיים שאתם צריכים לדעת על דולר רציף. אני בטוח שמאמר זה עזר לכם ואתם עכשיו יכולים לדעת מהו דולר רציף ומה הוא אומר לגבי עסקאות המט"ח שלכם.